niedziela, 7 listopada 2010

Suflet czekoladowy z kaszy gryczanej z limonką i imbirem









Zawsze chciałem tego przepisu spróbować, bo nigdy nie jadłem kaszy grycznej na słodko. Poza tym uwielbiam przepisy, które proponują nowe połączenia smakowe. Ten wpis ukazuje się w ramach dwóch akcji: "Gotujemy po Polsku" pod patronatem serwisu zPierwszegoTłoczenia oraz "Jedzmy kasze" z bloga Przy stole. Suflet jest naprawdę bardzo dobry; wyczuwa się w nim smak kaszy (nie bardzo narzucający się) limonki oraz imbiru. Ja dodałem jeszcze trochę rozmarynu, żeby podkreślić smak kaszy. Naprawdę polecam. Przepis na 6 dużych ramekinów. Przepis Karola Okrasy.

Skadniki

200g ugotowanej kaszy gryczanej
100g serka śmietankowego
skórka otarta z dwóch limonek
starty korzeń imbiru (2 cm)
1 łyżeczka świeżego rozmarynu
1,5 łyżki soku z limonek (Okrasa nie dodaje)
100ml śmietanki 30%
100g gorzkiej czekolady pokrojonej lub chocolate chips
6 jajek
5 łyżek cukru
4 łyżki mąki (w oryginale 2)



Tu zdjęcie sufletu, który urósł trochę wyżej, bo był bardziej w głębi piekarnika


Śmietankę zagotowujemy z rozmarynem oraz skórką z limonki. Odstawiamy na godzinę. Kaszę mielemy lub rozcieramy ręcznym blenderem. Dodajemy serek, śmietankę, imbir oraz sok z limonki. Ucieramy żółtka z cukrem do białości, które dodajemy do kaszy wraz z mąką oraz czekoladą. Na koniec ubijamy białka na sztywno i delikatnie mieszamy. Ciasto sufletowe wykładamy do ramekinów wcześniej wyłożonych papierem do pieczenia i wysmarowanych masłem. Pieczemy suflety w piekarniku nagrzanym do 180-190 stopni przez 20 minut.



0 komentarze:

Prześlij komentarz