czwartek, 22 września 2011

Kurczak w sosie mandarynkowym ze śliwkami



Skończyłem właśnie oglądać świetny sitcom Big Bang Theory, gdzie naukowcy kujony nigdy właściwie nie gotują tylko zamawiają jedzenie przez telefon, najczęściej chińskie. Jedno z tych dań to Tangerine Chicken, czyli mandarynkowy kurczak. Nie znalazłem fajnego przepisu na to danie, więc zrobiłem po swojemu razem ze śliwkami. Suszoną skórkę mandarynki można zrobić samemu: moczymy skórkę w wodzie przez jeden dzień, myjemy, a następnie suszymy albo na balkonie albo na kaloryferze lub piekarniku. 




Składniki


  • 400g kurczaka -mięso bez kości z ud lub piersi + sól, pieprz i mąka do panierowania
  • oliwa do smażenia i sosu
  • 125ml świeżego soku z mandarynek (ok. 4 )
  • ususzona skórka z jednej mandarynki
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 2 ząbki czosnku pokrojony na plasterki
  • 1 łyżeczka miodu
  • szczypta cynamonu
  • pół papryczki chili pokrojonej
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • ocet ryżowy do smaku
  • 300-350g śliwek węgierek wypestkowanych
  • 3 gwiazdki anyżu
  • starty imbir 3 cm
  • zielona pietruszka


Kurczaka kroimy w kostkę, solimy, pieprzymy i obtaczamy w mące. Smażymy do miękkości. Cebulę smażymy z czosnkiem, chili oraz imbirem i anyżem, aż cebula będzie szklista a przyprawy uwolnią zapach. Dodajemy sok i pokrojoną skórkę z mandarynek i śliwki. Dusimy pod przykryciem, aż śliwki zmiękną. Dodajemy połowę sosu sojowego, miód i cynamon. Dusimy, aż płyn w połowie odparuje. Następnie dodajemy usmażone mięso. Dusimy wszystko ok. 8 minut i całość doprawiamy octem, miodem i sosem sojowym. Dokładamy zieloną pietruszkę i podajemy z ryżem lub makaronem.  

7 komentarzy:

  1. A wiesz, że nigdy nie zwróciłam uwagi jak nazywają się dania, które zamawiają? Twoja propozycja wygląda bardzo apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś rusza kolejny sezon !! JUPI!!! a kurczak - pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, ale pieknie apetyczne danko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszny ten kurczak,świetnie wygląda. Ślinka mi leci o tej porze ;-)

    A parapetówka na nowym to będzie?;-)
    POzdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Magda bardzo dziękuję, ciekawe ile trzeba czasu czekać zanim będzie blog dobrze pozycjonowany. Panna Malwina dziękuję, cozerka a gdzie ten sezon obejrzeć? dziękuję za info. Bernadeta dzięki bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  6. @tjaryma- tu możesz oglądać http://iitv.info/ ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten serial! Oglądamy go z Facetem nałogowo :D
    Jak powiedziałam Mojemu, że na blogu trafiłam na taki przepis to od razu zarządał byśmy przygotowali to danie :D

    OdpowiedzUsuń